توجه به واردات تجهیزات دندانپزشکی و بی توجهی به تولید داخل معضل اصلی گرانی تجهیزات
نوشته شده توسط : تجهیزات دندانپزشکی

توجه به واردات تجهیزات دندانپزشکی و بی توجهی به تولید داخل معضل اصلی گرانی تجهیزات

تجهیزات دندانپزشکیجزو مهم ترین محصولات هستند که مستقیما با سلامت دهان و دندان درارتباطند. در سالی که گذشت بازار تجهیزات همانند سایر بازارها دچار نوسانات قیمتی و مشکل موجودی کالا شد.برخی از فروشندگان فروش محصولات خود را متوقف کردند تا اوضاع ثبت شود و برخی افزایش قیمت به محصولات دادند و برخی محصولات نیز دیگر در بازار یافت نشدند و به کل واردات انها منتفی شد.

نبود و کمبود تجهیزات برای مدتی باعث مشکلاتی در این بازار شد و نارضایتی دندانپزشکان را در پی داشت.بعد از موجود شدن هم شاهد افزایش قیمت چشمگیری بر روی محصولات بودیم که نمی توان ان را نادیده گرفت.از طرفی وارد کنندگان این حق را داشتند تا محصولاتی را که می فروشند دوباره باید با قیمت بالاتر بگیرند و مجبور به افزایشقیمت هستند.

از طرفی دیگر دندانپزشکان ناراضی هستند که چرا افزایش قیمت تجهیزات دندانپزشکی چرا باید اینقدر نامعقول و بدون برنامه باشد و چرا هیچ سازمانی نظارتی بر افزایش قیمت ها ندارد. عمده مشکلات ما در این بی برنامگی ها و اوضاع نبودن نظارت بود و ندادن اطمینان به فروشندگان که حمیت های لازم از انها صورت می گیرد و همین انر باعث شد تا مردم خود اقدام کنند که این مسائل به وجود امد.

البته راه های پیشگیرانه برای  این اتفاقات وجود داشت و ان هم رسیدن به خودکفایی داخلی در تولید بود که متاسفانه هیچ وقت محقق نشد و به جای بها دادن به تولید کنندگان داخلی هر روز عرصه را برای انها تنگتر کردند و این شد که با تحریم اوضاعمان به شدت نابه سامان شد.

کشور ما در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی  نخبه کم ندارد که هر کدام از انها این توانایی را دارند که این چرخه را به بهترین شکل ممکن به راه می اندازند ولی چون استفاده ای از انها نمی شود و چرخه تولید داخلی جوری فلج است که این استعدادها به خارج از کشور مهاجرت می کنند و این خود بزرگترین ضرر است و این که کی و کجا مسئولان ما می خواهند این مساله را متوجه شوند خود مساله ای است که با گذشت هر روز ان مارا به عقب می اندازد.

ولی چون واردات همیشه سود و منفعت بیشتری داشته است به ان توجه بیشتری شده و حتی شاهد ان هستیم که کالاهای قاچاق به راحتی وارد کشور می شوند بدون انکه کسی جلوی انرا بگیرد ولی برای تولید داخلی به قدری سنگ اندازی می کنند که فرد از کار خود منصرف شود و سرمایه خود را در واردات بیاورد و این می شود وابستگی صد در صد به کشورهای دیگر.

تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی  و داروها دسته محصولات مهمی هستند که باید به ان توجه ویژه شود تا در اوضاع بحران دچار کمبود و یا نبود ان نشویم و با این اوضاع به وجود امده به این نتیجه رسیدیم که هیچ تدبیری برای این مساله در این سالها اندیشیده نشده بود. امید است تا در اینده حداقل شاهد پیشرفت های عظیی در زمینه تولیدات بوده باشیم و از اتفاقات اخیر درس گرفته باشیم.

 





:: برچسب‌ها: تجهيزات دندانپزشكي , لوازم دندانپزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: